Hoe bouw je de perfecte pitch voor je crowdfunding

Om adverteerders te overtuigen heb je een hele sterke pitch nodig. Je hebt maar één kans om adverteerders te overtuigen. Ook al heb je een goede businessplan, zonder een goed verhaal kom je nergens.

Oprichter van equity crowdfundingsplatform Eureeca, Chris Thomas geeft ondernemers hierin tips om hun pitch te laten slagen. Potentiele adverteerders of investeerders willen een kort maar krachtige pitch die voor hen relevant zijn. Met een goede pitch geef je je adverteerder meteen de juiste informatie die nodig is.

Ook willen adverteerders graag weten met wie ze zaken doen, naast het product is het dus ook belangrijk om te vertellen over de personen daarachter.

Financiële gezondheid

Een heel belangrijk aspect voor wanneer een adverteerder of investeerder met je in zee gaat, is de financiële gezondheid van het bedrijf. Een investeerder wil weten of het bedrijf gaat groeien en in welk tijdsbestek. Er zal een financieel overzicht moeten worden laten zien, zoals een winst- en verliesrekening en een balans waarop de bedrijfsactiva, en eigen vermogen van aandeelhouders te zien zal zijn.

Daarnaast is het ook belangrijk om een goed plan te hebben opgesteld, waarvoor wordt het geld gebruikt.

 

Geef een reactie